Privacybeleid BruteDingen

Als jij iets bestelt, hebben we je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw bestelling kunnen bezorgen. We gaan altijd zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om en we bewaren ze veilig. We vertellen je graag wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben. Als je na het lezen van ons privacybeleid vragen hebt, neem dan gerust contact op met info@brutedingen.nl.

Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daar aanleiding toe geven. Het meest actuele privacybeleid vind je op www.brutedingen.nl. Wij raden je aan om dit privacybeleid regelmatig te raadplegen, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent. Je ziet hier altijd de laatste datum van wijziging.

Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 28-03-2023.

Inhoudsopgave:

  1. Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
  2. Wanneer is het privacybeleid van toepassing?
  3. Wat zijn persoonsgegevens?
  4. Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen we deze gegevens?
  5. Welke gegevens verwerken wij, waarvoor gebruiken wij die en hoe lang worden gegevens bewaard?
  6. Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
  7. Hoe gaan wij om met gegevens van onze zakelijke partners?
  8. Waar slaan wij jouw gegevens op?
  9. Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
  10. Hoe gaan wij om met persoonsgegevens van kinderen?
  11. Welke rechten kun jij uitvoeren m.b.t. jouw gegevens?
  12. Vragen?
  13. Bijlage 1: gegevens van onze mediapartners/zakenpartners


  1. Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
    • BruteDingen, gevestigd aan de Oesterstraat 6, 2651 KC Berkel en Rodenrijs, is verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.
  2. Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
    • Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die BruteDingen verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met BruteDingen, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen, op alle aan BruteDingen gerelateerde domeinen.
  3. Wat zijn persoonsgegevens?
    • Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je IP-adres of jouw klantnummer die je bij BruteDingen hebt aangemaakt, zijn persoonsgegevens. Daarnaast hebben we ook nog andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je bestelgeschiedenis of surfgedrag.
  4. Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
    • Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met BruteDingen, zoals (zakelijke) klanten en contactpersonen van partners.
    • We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer je contact zoekt met info@brutedingen.nl
    • In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Zo krijgen we jouw naam- en adresgegevens wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt. Daarnaast kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, bijvoorbeeld wanneer jij die partijen toestemming hebt gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken.
  5. Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoe lang worden deze bewaard?
    • Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling . Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retourzendingen zijn deze gegevens nodig. Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorg adres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer. De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons (of met een van onze zakelijke partners) hebt gesloten.
    • Gegevens voor het verwerken van een bestelling van iemand anders, waarbij jouw adres het bezorgadres is. Wanneer iemand een cadeau(kaart) direct naar jou verstuurt, krijgen wij van diegene jouw naam- en adresgegevens. Die gegevens heeft BruteDingen nodig om de bestelling te kunnen bezorgen. Deze gegevens heeft BruteDingen nodig om de bestelling te kunnen bezorgen. BruteDingen bewaart deze gegevens voor maximaal drie maanden.
    • Gegevens in jouw account. In jouw persoonlijke account bewaren we onder meer de volgende gegevens: je naam, de manier hoe je aangesproken wil worden (mevrouw, de heer of liever geen van beide), (bezorg- en woon-/ vestiging/factuur-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, klantnummer, betaalgegevens, cadeaukaarten en facturen. Als je dat tijdens het plaatsen van een bestelling aangeeft, bewaren we je betaalkaartgegevens. Op deze manier kun je bij je volgende bestelling direct dezelfde betaalkaart gebruiken zonder alle gegevens opnieuw in te voeren. De opgeslagen betaalkaartgegevens kun je bekijken en verwijderen in je account. In je account bewaren we ook je bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties. Als je je geboortedatum hebt opgegeven slaan we dit op om je op je verjaardag een verrassing te kunnen sturen. Ook kunnen we jouw geboortedatum gebruiken om BruteDingen voor jou zo relevant mogelijk te maken. Je kan hierover meer lezen onder het kopje ‘Gegevens voor een optimale winkelbeleving’. Daarnaast slaan wij in je account de door jou opgegeven interesses op, namelijk jouw verlanglijstje, eventuele gekoppelde BruteDingen apps, taalvoorkeur en je e-mail- en personalisatie voorkeuren. We bewaren de gegevens in jouw account zolang je actief klant bij ons bent. Als je 5 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen in je account.
      • Gegevens over jouw contact met de klantenservice. Je kan altijd contact opnemen met de klantenservice. Je kunt met ons bellen, e-mailen of chatten of een berichtje sturen via social media, zoals Facebook en Instagram. Je telefoonnummer in je klantaccount kunnen we daarbij gebruiken om je te herkennen als je onze klantenservice belt. Daardoor kunnen we je meteen helpen. We gebruiken de in jouw account opgeslagen gegevens om met jou contact op te nemen naar aanleiding van jouw vraag of klacht aan ons. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klant contact met ons en met onze verkooppartners bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent. Wanneer je ons een privé berichtje stuurt via Instagram of Facebook, worden de berichten maximaal 6 maanden door ons bewaard. Wanneer je met ons chat via de website of de BruteDingen app, dan worden de chatberichten maximaal 21 dagen door ons bewaard. Ook kan de klantenservice de (aankoop)gegevens in jouw account gebruiken om je te belonen met een extraatje nadat je contact met ons hebt opgenomen. Hiermee willen we onze waardering voor jou als klant laten zien.
    • Gegevens voor een optimale winkelbeleving. In onze winkel staan veel verschillende artikelen. Wij willen jou dan ook graag helpen om tussen al deze artikelen te vinden wat je zoekt. Allereerst zorgen we dat onze website of app goed werkt zodat jij optimaal kunt winkelen. Daarvoor verzamelen we bij een bezoek aan BruteDingen jouw IP-adres, informatie over je internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee je ons bezoekt. Om je artikelen aan te bevelen, gebruiken we algemeen klantgedrag en statistieken. Als jij ons daarvoor toestemming geeft, kunnen wij BruteDingen bovendien zo relevant mogelijk voor je maken door onze winkel af te stemmen op jouw persoonlijke voorkeuren (‘je eigen Brute Dingen’). Ook kunnen we je met jouw toestemming relevantere advertenties binnen en buiten BruteDingen laten zien en je gepersonaliseerde berichten sturen. Hierna leggen we uit welke gegevens we gebruiken voor deze persoonlijke ervaring.
    • Verbeteren van de winkelbeleving gebaseerd op algemene informatie en verkoopstatistieken. Wanneer je op BruteDingen een artikel bekijkt, zie je ook andere artikelen die we aanbevelen (bijvoorbeeld onder het kopje “Verder kijken” of “Anderen bekeken ook”). Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op het artikel of de categorie waar je op dat moment naar kijkt. Op basis van statistieken weten we dat klanten die dit artikel kochten, ook geïnteresseerd waren in de andere artikelen. Deze aanbevelingen zijn niet persoonlijk: iedereen die dat artikel bekijkt ziet dezelfde aanbevelingen. Wij laten je daarom ook altijd deze aanbevelingen zien, ook als je niet hebt gekozen voor je eigen Brute Dingen. Als je zoekt naar een bepaald item, ziet iedereen dezelfde vergelijkbare items. Of we laten je op basis van je zoekopdracht zien wat andere gebruikers zochten. Deze vorm van het verbeteren van je winkelervaring zie je ook in een fysieke winkels. Zo staan artikelen van hetzelfde type of die bij elkaar horen meestal bij elkaar.
    • Je eigen BruteDingen. Als je ons hiervoor toestemming geeft, kunnen we de winkel voor jou nog persoonlijker maken. Net als in je favoriete fysieke winkel. De winkelbediende kent je en kan op basis van je vorige aankopen en interesses goede aanbevelingen doen. Net als die winkelbediende doen ook wij aanbevelingen en passen wij de winkel aan, aan jouw voorkeuren. Deze persoonlijke aanbevelingen zijn gebaseerd op het interesseprofiel dat wij van je samenstellen, op basis van wat je eerder bij ons zocht of kocht, wat er op je verlanglijst staat en welke interesses je toonde door bepaalde artikelen of categorieën te bekijken in onze winkel. Meer informatie over hoe wij het interesseprofiel samenstellen vind je hierna onder het kopje “hoe wij je interesseprofiel bepalen”. We gebruiken jouw gegevens niet om jou bij je bezoek aan BruteDingen andere prijzen te tonen dan aan andere klanten. Het kan wel voorkomen dat als je ons opnieuw bezoekt we de prijs van sommige producten inmiddels hebben aangepast. Als je hebt gekozen voor je eigen BruteDingen, dan tonen wij je ook advertenties op BruteDingen die zijn afgestemd op jouw interesses. Denken wij bijvoorbeeld dat je van sporten houdt, dan zullen we advertenties laten zien waarvan wij denken dat deze relevant zijn voor sporters. Als je niet kiest voor je eigen BruteDingen zal je nog steeds advertenties zien, alleen zijn dit advertenties die mogelijk minder goed aansluiten op jouw interesses. Meer informatie over hoe wij jouw data gebruiken voor het tonen van persoonlijke advertenties vind je hierna onder het kopje “gepersonaliseerde advertenties buiten Brute Dingen”. Let op: als je in de instellingen van je smartphone tracking hebt afgewezen voor de BruteDingen app, dan kun je persoonlijke advertenties pas aanzetten als je eerst de tracking in je smartphone-instellingen weer hebt aangezet. Als je niet (langer) prijs stelt op een eigen BruteDingen, kun jij je toestemming altijd wijzigen of intrekken. Binnen 48 uur hebben we je aangepaste voorkeuren in onze systemen doorgevoerd.
    • Gepersonaliseerde berichten. Via e-mail en Whatsapp: We hebben periodiek aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen die graag via e-mail of, als je de BruteDingen Whatsapp gebruikt, via een appje. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je (en/of sturen we je appjes met) suggesties, informatie over onze artikelen en diensten op basis van je aankopen en review verzoeken, tenzij je hebt aangegeven deze niet te willen ontvangen. Als je ons daarvoor toestemming geeft, kunnen wij jou ook andere informatie mailen of je daarover notificaties sturen, zoals de dagaanbieding, algemene winacties of persoonlijke aanbevelingen en informatie. We maken de inhoud van deze berichten relevanter voor je door de inhoud te baseren op je aankopen en bezoekgeschiedenis van maximaal 3 jaar geleden. We gebruiken hier ook jouw algemene klantinfo voor, zoals je leeftijd of geslacht. Als je zulke berichten liever niet ontvangt of je voorkeuren wilt aanpassen, kan je de instellingen direct hier wijzigen. Notificaties kun je uitzetten door even een appje te sturen via Whatsapp. Wij kunnen je alleen persoonlijke aanbevelingen en informatie sturen als jij hebt gekozen voor je eigen Brute Dingen. Deze persoonlijke berichten zijn gebaseerd op het interesseprofiel dat wij van je samen hebben gesteld. Je keuze voor een eigen BruteDingen kan je altijd wijzigen of intrekken. We gebruiken bij onze communicatie via e-mail en notificaties technologie die ons kan vertellen of jij onze berichten leest en op welke hyperlinks jij in die berichten klikt. Dat doen we voor analysedoeleinden om bijvoorbeeld na te gaan of een e-mail veel gelezen wordt of niet. Alleen met jouw toestemming kunnen we deze informatie ook gebruiken om onze communicatie naar jou persoonlijker en dus relevanter te maken. Deze toestemming kan je altijd intrekken.
    • Hoe wij jouw interesseprofiel bepalen. Om je eigen BruteDingen, onze berichten en advertenties binnen en buiten BruteDingen voor jou persoonlijk te maken, moeten wij jouw interesses kunnen bepalen. Wij doen dat door verschillende dingen die wij van jou weten bij elkaar te voegen en je vervolgens in te delen in een of meerdere interessegebieden (bijvoorbeeld sport). Uiteraard alleen met jouw toestemming! Je kan zelf kiezen welke gegevens wij mogen gebruiken om jouw interesseprofiel te bepalen: jouw surf- en zoekgedrag op basis van cookies en/of jouw bestellingen en algemene klantinfo. Als je ons toestemming hebt gegeven voor het personaliseren op basis van jouw surf- en zoekgedrag, dan verzamelen wij dit met behulp van cookies en vergelijkbare technieken. Meer over cookies lees je in ons cookiebeleid. Als jij ons toestemming geeft voor het personaliseren op basis van jouw bestellingen en algemene klantinfo, dan voegen wij jouw surf- en zoekgedrag samen met je bestellingen en de algemene klantinfo dat wij van jou hebben. Met algemene klantinfo bedoelen we de persoonlijke gegevens in jouw account, zoals je geboortedatum of woonplaats, en jouw persoonlijke voorkeuren (als je die hebt aangegeven). Voor je persoonlijke voorkeuren kijken we naar wat je eerder bij ons zocht of kocht, wat er op je verlanglijst staat en welke interesses je toonde door bepaalde artikelen of categorieën te bekijken in onze winkel. De inhoud waarin je minder geïnteresseerd bent, tonen we dan onderaan de website. Tevens geven wij je op onze website aanbevelingen welke producten je opnieuw nodig zou kunnen hebben op basis van wat je eerder hebt gekocht, bijvoorbeeld een exclusief shirt. Op verschillende plekken kun je zelf je voorkeuren bij ons aangeven. Misschien wil je ergens van op de hoogte gehouden worden of wil je artikelen op je verlanglijstje zetten. Deze voorkeuren kun je altijd zelf aanpassen of uitzetten. Tot slot kunnen wij gegevens van andere partijen gebruiken, indien jij hen hiervoor ook toestemming hebt gegeven. Wij ontvangen van deze partijen enkel een versleutelde, unieke code om je te herkennen, zoals een cookie of een versleuteld e-mailadres, telefoonnummer of postcode en huisnummer, en een of meerdere interessegebied(en) waarin deze andere partij je heeft ingedeeld. Een overzicht van partijen van wie wij gegevens ontvangen vind je onderaan deze pagina in bijlage 1. Als je niet langer wil dat BruteDingen die gegevens ontvangt, dan kun jij contact opnemen met die partij(en). We kijken bij het personaliseren niet langer dan 3 jaar terug. Indien je geïnteresseerd bent in producten voor kinderen, dan kijken we maximaal 5 jaar terug zodat we je in elke fase waarin je kind zich bevindt de juiste aanbieding kunnen doen. Jouw surf- en zoekgedrag verzamelen we op basis van cookie technieken en het unieke nummer dat gekoppeld is aan het mobiele apparaat waarmee je surft. Je kan altijd zelf beheren welke data wij gebruiken voor jouw interesseprofiel door je instellingen te wijzigen.
    • In je brievenbus. In sommige gevallen kan je van ons een brief of pakketje ontvangen waarmee we onze waardering voor jou als klant willen laten zien. We gaan terughoudend om met het sturen van post: je ontvangt alleen een brief of pakketje in speciale gevallen. Hierbij kunnen we op basis van je aankopen en bezoekgeschiedenis of je klant contact met ons of onze verkooppartners beslissen of jij een brief of pakketje krijgt. Als je geen post van ons wil ontvangen, kan je daartegen bezwaar maken. Zie daarvoor: ‘Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?’.
      • Gegevens voor reviews & vraag- en antwoord. We zijn dol op reviews. En onze klanten ook. Want reviews helpen om te vinden wat je zoekt. Als je een review schrijft, kies jij of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Je kunt ook een alias gebruiken. Ook kun je aangeven of wij over je review contact met je mogen opnemen. Bij je review wordt automatisch aangegeven of je het product wel/niet hebt gekocht bij Brute Dingen. Dat komt dus bij je review te staan. Hiermee willen we de transparantie en betrouwbaarheid van de reviews op BruteDingen borgen en kunnen onze klanten reviews beter op waarde schatten. Of je het product bij BruteDingen hebt gekocht, kunnen we checken met behulp van jouw bestelinformatie. Wij plaatsen reviews alleen met jouw toestemming. Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review totdat jij van ons vraagt de review te verwijderen of tot het moment dat de review door ons wordt verwijderd op grond van de review voorwaarden.
    • Gegevens voor prijsvragen en acties. Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij gegevens aan jou, zoals je naam, adres en/of e-mailadres. Deze hebben wij nodig om de actie te kunnen uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekend te maken. Wij verzamelen deze gegevens met jouw toestemming. Als jij daarmee akkoord gaat, kunnen we de gegevens die je bij een actie of prijsvraag met ons deelt ook gebruiken voor andere doeleinden. Bij de betreffende prijsvraag of actie kun je terugvinden waarvoor wij jouw gegevens precies gebruiken en hoe lang wij deze gegevens bewaren.
    • Gegevens om fraude tegen te gaan. Op beveiligingsincidenten en fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij persoonsgegevens om ongeautoriseerde toegang en fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. In geval van een vermoeden van fraude of misbruik zullen wij bepaalde gegevens bewaren. We bewaren deze gegevens niet langer dan noodzakelijk.
    • Achteraf betalen. Als je artikelen koopt die je niet meteen wilt betalen, kunnen wij je kredietwaardigheid toetsen. We kunnen daarbij gebruikmaken van externe bureaus. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden.
    • Social media. Als je social media zoals Facebook gebruikt, kun je via ‘like en share’ knoppen op BruteDingen artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. BruteDingen krijgt geen toegang tot jouw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar jij een account hebt, goed door te nemen zodat je weet hoe je gegevens worden gebruikt en hoe jij je instellingen kunt aanpassen.
  6. Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
    • Distributie- en logistieke partners. Voor het bezorgen van jouw bestelling(en) werken we samen met verschillende logistieke partners, zoals PostNL, DHL, en DPD. Onze logistieke partners krijgen jouw contactgegevens en bezorg- en factuuradres. Deze informatie hebben ze nodig om jouw pakketje op het door jou gekozen adres af te leveren, om je via e-mail, SMS of via een app op de hoogte te houden van het bezorgmoment en je de mogelijkheid te geven om eventueel van aanvullende diensten van deze logistieke partners gebruik te maken (zoals een ander afleveradres). De logistieke partner is als zelfstandig verantwoordelijke partij betrokken bij de uitvoering van de overeenkomst met jou. Voor meer informatie over het gebruik van jouw gegevens door de betreffende logistieke dienstverlener kun je de privacyverklaring op de website van de bezorgdienst raadplegen.
      • Andere externe dienstverleners. Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat ze met de gegevens mogen doen. Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn: het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties ; het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes; het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en reviews; het ondersteunen bij het personaliseren van onze marketingboodschappen en het leveren van een optimale winkelbeleving; het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureaus; het ondersteunen bij het doen van onderzoeken en analyses om onze dienstverlening te verbeteren; het ondersteunen bij de naleving van wettelijke verplichtingen.
      • De overheid. Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.
    • Met andere bedrijven. Als jij dat wilt, geven we je persoonsgegevens ook aan andere bedrijven door, bijvoorbeeld als een van onze commerciële partners een aanbieding heeft voor klanten van Brute Dingen. Dit doen wij dan alleen met jouw uitdrukkelijke toestemming. Op verzoek van een verzekeraar of een organisatie die een cashback-actie aanbiedt, kunnen BruteDingen facturen op echtheid worden gecontroleerd. Ook kunnen wij nagaan of bepaalde BruteDingen producten zijn geretourneerd. We mogen deze factuur- en productinformatie op verzoek van een verzekeraar of organisatie die een cashback-actie aanbiedt delen om onrechtmatig gedrag tegen te gaan, zoals het gebruik van vervalste BruteDingen facturen.
  7. Hoe gaan wij om met gegevens van onze zakelijke verkooppartners en leveranciers?
    • Met gegevens van onze zakelijke verkooppartners en leveranciers gaan wij net zo zorgvuldig om met de gegevens van onze klanten. Daarom geldt dit privacybeleid ook voor onze verkooppartners en leveranciers.
  8. Waar slaan wij jouw gegevens op?
    • Wij slaan jouw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte (“EER”). Het kan echter voorkomen dat bepaalde gegevens die we verzamelen, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de EER, bijvoorbeeld omdat een van onze externe dienstverleners daar gevestigd is. Wanneer hiervan sprake is, zorgen wij dat dit gebeurt op een veilige en rechtmatige manier. BruteDingen zal in dergelijke gevallen passende maatregelen nemen om te waarborgen dat je gegevens zo goed mogelijk worden beschermd, zoals het overeenkomen met de ontvangers van standaardbepalingen inzake gegevensbescherming die door de Europese Commissie zijn opgesteld. Mocht je hier vragen over hebben dan kun je daarvoor contact opnemen met onze Functionaris voor de Gegevensbescherming. Dit kun je doen door te e-mailen naar info@brutedingen.nl
  9. Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
    • BruteDingen neemt veel maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch gebied. Wij hebben een groep specialisten in huis die dagelijks werken aan het beveiligen van onze systemen en het zoeken naar kwetsbaarheden. Door een strenge toegangscontrole zorgen wij dat jouw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Daarnaast laten we bij BruteDingen regelmatig onze beveiliging toetsen door externe experts. Geven we jouw gegevens aan iemand anders? Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantenservice.
  10. Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?
    • Onze dienstverlening is niet gericht op kinderen. Dit betekent dat het gebruik van BruteDingen door klanten jonger dan 18 jaar niet is toegestaan.
  11. Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
    • Recht op informatie. Jij hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van jou verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan.
    • Recht op inzage. Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Je kunt dat aanvragen in je account. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.
    • Recht op correctie. Jij hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kun je 24/7 doen in je account.
      • Recht om bezwaar te maken. Jij hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens als jij het niet eens bent met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing. Zo kun je bij onze klantenservice aangeven dat je niet langer post van ons wilt ontvangen. Ook kun je ons vragen om jouw gegevens niet langer te gebruiken voor gepersonaliseerde aanbevelingen op de website. Dit kun je zelf regelen in je account. Daarnaast geldt dit recht ook voor andere gegevens die we van je gebruiken op basis van ons gerechtvaardigd belang. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen dat we de gegevens over je surf- en zoekgedrag vergeten en blijven vergeten. Ook dit kun je zelf regelen in je account. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.
    • Recht op dataportabiliteit. Jij hebt het recht om gegevens die jij aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die je met ons hebt gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat jij deze gegevens kan bewaren in een database van jou of van een andere partij. Dit betreffen jouw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis. Wij bieden jou de mogelijkheid om deze gegevens in een machine-leesbaar formaat te downloaden in.  
      • Recht op beperking. Jij hebt het recht om beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij jouw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als je van mening bent dat hier sprake van is, kun je contact met ons opnemen via de klantenservice.
  12. Vragen?
    • Als je nog vragen hebt over de wijze waarop BruteDingen met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag.
  13. Bijlage I – Overzicht van onze mediapartners
    • Met de onderstaande partijen delen wij jouw gegevens als jij daarvoor toestemming geeft. Wij kunnen ook gegevens van ze ontvangen. Voor meer informatie over deze partijen, verwijzen wij je naar de verklaringen op hun websites.
    • Alphabet/Google
    • Meta/Facebook/Instagram
    • Microsoft
    • Print.com
Cart
Your cart is currently empty.